søndag, mai 11, 2008

Terrengsykkelrittet - En manndomsprøve!


Da har man endelig begynt å komme seg til hektene igjen etter å ha fullført 2 runder i Terrengsykkelrittet i Østmarka.
Dette var var et terrengsykkelritt med stor T og R!
Utrolig krevende løype hvor man ikke fikk noe gratis. Her måtte man gjøre det aller meste selv. Terrengpartiene var veldig tekniske og krevde virkelig at man hadde tekniske ferdigheter. I tillegg så må løypa ha noen av de bratteste bakkene jeg har vært borti.
Hvis man ser for seg Skottet(i Berby), så kan man gange lengen med 3 og øke stigningsprosenten litt. Da har du ca den ene bakken vi skulle opp(2 ganger).
Jeg var glad jeg orket å gå opp på beina :-).

Jeg fant fort ut at jeg her bare måtte konsentrere meg om å klare og fullføre 2 runder og ikke sykle for å "vinne". Det medfører automatisk at man blir litt passiv og antakligvis taper litt tid. Men det var ikke tida som var det viktigste i dette rittet. Var bare morsomt å delta og se hvordan en skikkelig terrengritt skal være.

Utrolig fint vær og mange hyggelige mennesker gjorde det til en fin opplevelse.

Ingen kommentarer: