torsdag, august 04, 2011

Skjebergrittet 2011 - Mye gjørme

1. august var det duket for tidenes første versjon av Skjeberg-rittet.
Start/mål på Høk Kro, og løypa var ca 25 km lang.
For det meste stier, men noe grus i starten med noen skikkelig bratte bakker.

Hovedårsak til at jeg stilte opp, var for å få litt konkurransetrening før Grenserittet.
Nå får vi se til lørdag om det var et klokt valg, eller ikke...

Som vanlig gikk det fryktelig fort i starten, og jeg måtte slippe de beste før terrengpartiet startet.
I terrenget gikk det bra. Hadde grei flyt og lite problemer.
Løypa er ikke veldig teknisk, og det vanskeligste var å forsere alle gjørmehulla etter sommerens regn.

Fikk ett teknisk problem når kjedet kilte seg mellom hjul og kassett.
Ser på GPS at jeg brukte drøyt 1:30 på å fikse dette.
Bortsett fra det, så klarte Breezeren seg meget bra. Selv med gjørme langt over navet.

Hadde egentlig tenkt å ikke gi 110% siden det straks er Grenseritt. Men med en snittpuls på 180, så kan jeg ikke si noe annet enn at absolutt alt be gitt.

Tiden ble 1 time og 16 min. Vinneren var for øvrig Antonio Moen med tiden 1:06.

Et meget artig ritt som er å anbefale.
En stor bonus var at vi fikk gratis brus og vafler i mål! Sånn skulle det vært på alle ritt!

Litt gjørmete var det:

Ingen kommentarer: