fredag, desember 30, 2011

Romjulsekspedisjon - på 2 hjul

Når plenene er grønne som aldri før i romjula, så fikk jeg benytte sjansen til å ta en aldri så liten sykkeltur i Ertemarka.
Var flott vært og et par minus, men dårlig med tele i bakken.
Fant meg faktisk et par nye stier på turen.
Den første var en fin liten sti på Brattås, som gjør det mulig å få en runde oppå der.
Den andre stien jeg ikke har syklet før, var skiløypa fra Ankersporet og over til Olavsleden.
Denne krysser en del myrer, så var ikke alltid like lett å sykle. Til slutt var jeg nok helt på "jordet" og måtte bare ta sykkelen og gå i østlig retning og håpe jeg fant stien igjen :-). Det gjorde jeg også og kom meg til slutt på Olavsleden.


Underveis langs skiløypa klarte jeg endelig å finne brannfeltet over Klepper/Aspedammen. Har prøvd å finne det et par ganger før uten hell.
Var et spesielt område med mye flåfjell og fortsatt nesten ikke vegetasjon.


Alt i alt var det en flott tur, selv om det ble litt trasking i skogen. På barfrost vil jeg tro skiløypa er flott å sykle på.

Med dette var nok syklinga 2011 unnagjort.
Sesongen startet sent(april), men varte dessto lenger. Så er det bare å satse på at sesongen 2012 blir minst like bra!
Godt nytt år til alle.

Ingen kommentarer: