søndag, september 27, 2009

Oslo maraton(1/2 distanse)

Rett før mål

Da har man kommet seg hjem etter å ha vært med på sin første løpekonkurranse siden ungdomsskolen!
I regi jobben, så stod Oslo maraton på plakaten. For min del var det halvmaraton som skulle gjennomføres.

Med en skikkelig sår hals fredag, så var jeg rimelig usikker på hvordan det ville gå, men merket heldigvis ikke noe direkte til forkjølelsen.
Startet tilfeldigvis ved siden av 1:40 holderen, så planen ble da å prøve å henge på ham.
Første mila, ut til sjursøya, gikk rimelig greit. Så kom det 5 tunge kilometer til Skøyen! Bare å bite tenna sammen.
Fra Skøyen og inn, begynte jeg å være mål, så da hjalp det litt på følelsen. Men tempoet var nok ikke det helt store.
Mulig jeg kunne løpt noe fortere de siste kilometerne, men jeg visste at jeg hadde rimelig god kontroll på 1:40, så da orket jeg ikke ta meg heeeelt ut.

Tida ble på 1:38:23. Veldig fornøyd med det(selv om det ikke akkurat er noen topptid).
Pulsen jobbet også bra, og snittpuls var 177.

Ingen større plager underveis(brystvorter var teipet, ref forrige innlegg). Det eneste "problemet" var at jeg løp med lang supertrøye + kortarma trøye. Det ble i varmeste laget. Sola kom selvfølgelig fram da vi startet.
Ellers savnet jeg et par drikkestasjoner. Drikke hver 5. km blir litt snaut for meg.
Var også utrolig mye folk, og man løp ikke akkurat alene!

Så får vi se om det blir gjentakelse om ett år.

(Alle bilder er tatt av paparazzi Nils-Odd Solberg!)

Etter ca 7 km.

Ingen kommentarer: