lørdag, september 22, 2012

Joggesko, 3 mil og 3 timer = passe slitsomt



Nå som rittsesongen er over, så er det på tide å sjekke ut løpsformen.
Tenkte jeg fikk starte med et smell, og la derfor ut på en 3 mils tur i 6 grader og duskregn :-).
Dette er da min desidert lengste løpetur hittils.
Turen fulgte samme løypa som jeg sykler i ny og ne, nemlig over Hovsfjellet - Ystehede - Aspedammen - Olavsleden - Tistedal.

Løp veldig pent og syntes det gikk bra. Løypa består vel av ca 50% sti, så ikke akkurat lettløpt. Med mye flåfjell og regn, så var det også til tider rimelig glatt. Holdt meg heldigvis på beina.

Strava rapporterer også om 600 høydemeter, så det er ikke akkurat flatt heller. Men for min del, er det bare en fordel med variasjon på løypa. Da blir jeg ikke så fryktelig stiv&støl.
Nå ble det mørkt når jeg kom til Erte, så derfra og hjem(ca 1 mil), ble det kun veiløping.
Det satt ikke leggene veldig pris på, og jeg har nok sjelden vært like støl i leggene som etter denne turen.
Kondisjonen var det ikke noe problem med, og hadde i så måte mer å gå på. Det var stølheten som tok knekken på meg.

Så får vi se om jeg en gang i fremtiden tørr å øke distansen enda mer :-).


Ingen kommentarer: