lørdag, september 29, 2012

TFL løpet 2012 - Passe fort


Årets TFL løp gikk i rimelig trist høstvær. Heldigvis var det akkurat opphold under selve løpet, men grått og vått.
Det dårlige været må nok ta litt av skylden for at det ikke var fler enn en 15 stk til start på langløypa.
Som de to forrige årene, ble det en ensom tur hvor største utfordringen var å klare og presse seg selv mentalt når man ikke så noen konkurrenter. Var vel helt alene etter 3 km og helt til mål.
Synd det ikke er fler med, for løypa er utfordrende med tung første halvdel, hvor det er viktig å spare litt krefter. Ellers går man fort på en smell den siste mila. Slik jeg gjorde i 2010...

Startet vel egentlig litt hardt. Pulsen lå for det meste over 180 i Siljedalen(første mila). Men følte at jeg tok det passe med ro, så fikk bare krysse fingrene for at det ikke ble for ille siste halvdel ;-).
Var ekstra spent når jeg så at jeg hadde 3 minutter bedre tid etter 10 kilometer enn det jeg hadde i fjor!

På flata mellom 10-15km roet jeg det litt(Ørveien for lokalkjente), siden jeg vet av erfaring at de siste 5 kan være fæle med stive bein!
Det var nok lurt og jeg klarte å holde fint tempo helt til mål. Som sagt, så er største utfordringen å presse seg selv når det kun er tida som står på "spill".

Ny pers med ca 5 minutter må jeg være veldig fornøyd med! Spesielt med tanke på hvor lite jeg har løpt i år. TFL løpet var min 18. løpetur i 2012 :-).

Litt teknisk dilldall fra Strava:


Ingen kommentarer: