søndag, juli 08, 2007

Komfor klasse!


Da var jomfruturen på Spider'n unnagjort, i regnvær, på Hovsfjellet og over Olavsleden.
Siden man kun har syklet hardtail tidligere og 26", så er det vanskelig å si hvordan denne sykkelen er i forhold til andre fulldempa.
Men i forhold til Fuji'n, så kan jeg vel si dette etter kun én tur:

Fulldempa er komfortabelt! Ikke lenger noe problem med at man rister istykker på steiner og røtter.
Jeg sitter mer "balanser" på Spider'n. Dvs. at jeg f.eks i bratte oppoverbakker ikke steiler like lett som på Fuji'n.
Sykkelen er stabil.
Store hjul gjør det helt klart lettere å komme seg frem!

Spider'n har faktisk lavere bakkeklaring enn Fuji'n, så pedaler/drev slår fort nedi steiner og røtter.
Fronten er litt tyngre(kan være fordi jeg sitter lenger frem), så litt vanskeligere å løfte.
Den er nok også litt treigere enn Fuji'n, men det kan være monsterdekka som sitter på sin skyld.
Ellers er bremsene ikke 100% enda. Brukte flere timer på å lufte dem i går, men er mulig jeg gjør noe feil...
Store hjul er også litt vanskeligere å manøvrere i knotete parti, men ikke store forskjellen.

Til info, så veier sykkelen ca 13 kg slik den står nå(på dårlig fiskevekt).

Ingen kommentarer: