onsdag, mai 13, 2009

Ormtjernrittet - I eget tempo

Planen for kveldens ritt var å prøve og ta det litt pent i Ormtjernbakken slik at man kanskje hadde litt å kjøre med i Siljedalen.
Merket også at jeg ikke var helt restituert etter Berg rittet, så her var det bare å spare krefter.

Planen gikk sånn delvis i starten. Tok det litt pent opp bakken og i lysløypa og havnet litt bakpå.
Men rett før vi kommer ut i Siljedalen, så tar syklisten foran meg en flott salto over styret(200m fra der jeg gjorde akkurat det samme i fjor) og blir liggende fortumla.
Jeg tar da og stopper opp for å høre hvordan det går med ham. Etterhvert får han satt seg opp og mener det er sånn nogenlunde greit, så da sykler jeg videre. Men ble stående der i 20 sekunder og har blitt passert av en drøss med syklister, så noen pallplass er uaktuelt :).

Det blir derfor mye alenesykling mot mål. Drar sikkert godt over 50% av strekningen.
Det positive er vel at beina føles fine ut på flatene. Men sliter i bakkene.

Tiden ble vel snaut 1:15. 4,5 minutt etter vinneren. Helt greit.

Bilder kommer nok etterhvert...

1 kommentar:

linda sa...

slutte å være den barmhjertlige samaritan da vettu! Så du kan vinne :)