fredag, mai 01, 2009

Rittsesongen 2009 i gang


Da er det 1. mai igjen og i tradisjon tro er Høyåsrittet gjennomført. Som vanlig er dette også årets første ritt.
Det er alltid litt ekstra spenning med 1. rittet for sesongen. Hvordan er formen? Blir det kaos i feltet? Fungerer sykkelen som den skal? osv, osv.

Dette rittet er først og fremst veldig bra trening, så ikke noe spesielt er gjort for å prøve og toppe formen. Dette medførte også at beina var litt slitne etter en hard intervalløkt på tirsdag.

Som vanlig startet det i full fart, og det er tøfft nok å henge på, men alt gikk bra helt til terrengpartiet midtveis. Da mistet jeg akkurat bakhjulet på gruppa mi og måtte jage helt til tre furuer uten at jeg klarte å ta dem igjen.
Da var jeg så utslitt så ventet bare på puljene bak. Dessverre klarte jeg ikke å henge med de raskeste der heller, så tapte nok noen plasser på enmannskjøringa mi.
Lysløypa til mål var som vanlig et skikkelig slit, men da var det bare å komme seg til mål.
Av drøyt 200 startende i den lange løypa, ble jeg nr 18. Litt dårligere enn det jeg håpet, men vi får prøve igjen neste helg :).

Ingen kommentarer: