søndag, mai 10, 2009

Rema-1000 rittet 2009 - Et skikkelig slit

Med stiv kuling og sol, så var det klart for årets 2. ritt.
Denne gang var det Rema-1000 rittet i Berg som stod på kalenderen.

Det var mange deltakere og det er tydelig at sykling er populært.

I forhold til egne prestasjoner, så er jeg sånn passe fornøyd.
Kom meg alt for langt bak i starten, og måtte kjøre maks den første kilometeren for å komme meg opp i teten. Lå vel i en 38km/t i snitt i slak oppoverbakke, mens jeg måtte sykle sikksakk mellom sikkert 100 syklister.
Dette medførte til at jeg egentlig hadde brukt opp alt kruttet før rittet nesten hadde startet :).

Jeg hang med teten opp første kneika og første stiparti, men da var jeg så stiv at jeg måtte roe det helt ned en periode. Flere "tog" som syklet ifra meg her.
Det må også sies at jeg nok mangler det siste toppgiret. Men det får man håpe kommer utover i sesongen.

Etterhvert var vi 3 stk som syklet sammen. På de siste 5 kilometerne til mål følte jeg meg pigg og dro hele veien.
Ble tom. spurtoppgjør med en annen HCK'er(Ronny M) som jeg klarte å ta igjen på vei til mål, men jeg ble slått på målstreken.

Snittpuls på 177 tyder på at man har tatt i litt.
Tida ble ikke noe særlig å skryte av, drøyt 63 minutter, men med så mye vind så kan man nok legge til en god del.

(PS! Alle bilder er tatt av Robert L)

1 kommentar:

fruktdisken sa...

Bare å trene litt overarmer så blir det seier neste gang (jfr. bilder av vinneren...) ;)