søndag, mai 24, 2009

Terrengsykkelrittet - Det gjelder å overleve!


I flott vær stilte jeg til start på Terrengsykkelrittet for andre gang.
I år hadde arrangøren også utvidet løypa en del, fordi dem mente den var litt for kort for eliten... Dette medførte selvsagt at for oss vanlig dødlige, så ville det bli en skikkelig manndomsprøve!

Jeg hadde nok glemt bort hvor teknisk krevende løypa var, for dette var skikkelig vanskelig!
Det hadde regnet godt dagene før, så løypa var skikkelig gjørmete og våt. Det gjorde det ikke akkurat noe lettere.

Som vanlig startet jeg i et alt for høyt tempo, og tok ut det meste av krefter på første runden.
Da var det ikke veldig fristende å legge ut på runde nr 2 :-).
Hadde vel en tid på ca 1:57 på førsterunden, men det ville være umulig å komme i nærheten av den tiden på 2. runden.
Har aldri hatt så mye kramper i beina som det jeg fikk her.
Har aldri syklet så mye på 1. gir.
Har aldri gått så mye under et ritt før ;).

Ikke nok med at kroppen var helt utslitt på 2. runden, men jeg klarte i tillegg å pådra meg 2 punkteringer ikke lenge etter hverandre. Gadd ikke akkurat stresse med å bytte slange, så brukte nesten 20 minutter til sammen på slangebytte.

Klarte å kreke meg i mål på tiden 4 timer og 33 minutter, men jeg overlevede :-).

Det største problemet mitt nå, er at jeg har begynt å få en stikkende smerte i høyre kne. Det lover ikke bra.

En hamburger har man fortjent etter et slikt ritt

i farta

Ingen kommentarer: