lørdag, mai 19, 2012

Bergrittet 2012

Bilde tatt av Eventfotografene
Ny helg nytt ritt.
Denne gang gikk turen til Berg for 3. ritt i HA karusellen.
Igjen fint vær og mye folk.

Jeg startet offansivt og var langt fremme hele veien. Det var sikkert lurt, for var litt knall og fall innover.
Jeg hadde fin plassering inn i første motbakke, og kom meg greit med videre.
Men i et parti hvor vi skal over til vei, klønet jeg det til litt og ble forbikjørt av flere.
Dette resulterte i at jeg havnet litt bak før "mørdarbakken"(som vi sykler 3 ganger). På grusveiene etterpå, ble jeg da kjørende hardt og forbi noen mindre puljer for å komme meg opp.
Fikk tilslutt los på pulje nummer to(3 stk hadde for lengst stukket av). Dette var en større pulje med en 10-14 stk.
Det ble kjørt hardt i motbakkene, så jeg hadde alltid mer enn nok med å henge med over toppen, men på slettene var tempoet rimelig greit.
På sisterunden ble feltet splittet, og vi var vel en 6-7 stk som kom avgårde.
Tilbake til Berg gikk det i greit tempo. Det var først i bakkene opp mot det siste terrengpartiet at det ble kjørt knallhardt.
Igjen orket jeg ikke å gå helt i kjelleren og kom ganske langt bak inn i terrenget.
Kom meg etterhvert forbi en 2-3 stk, men da var teten i pulja forsvunnet.

Med tiden 1:11:01, så ble jeg totalt nr 8. Noe som er meget bra.
Snittpuls ble igjen 172 (veldig konsistent på HA karusellrittene ;-))

Ingen kommentarer: