lørdag, mai 05, 2012

Høiåsrittet 2012

I flott solskinn og god temperatur, ble årets rittsesong innviet med Høiåsrittet. Har fått trent rimelig bra i våres, så planen var å henge med teten så langt som mulig. Når det er 9 måneder siden forrige ritt, er det alltid uvisst hvordan det skal gå... Starten gikk greit, og jeg fulgte greit med teten innover Fjerdingveien. Når vi nærmet oss terrengpartiet, ble jeg liggende litt langt bak. Det resulterte i at jeg havnet i pulje 4-5 etter terrenget. Måtte kjøre det jeg hadde for å komme meg opp i pulje 3. Fikk også støtet meg opp i pulje 2 før asfalten. Men det kostet mye krefter. På asfalten tilbake, ble vi en stor gjeng på ca 15 syklister. Gikk pent og rolig tilbake til Stenerød. I lysløypa ble det kjørt for fullt og hjertet hoppet nok nesten ut av brystet i partiet opp mot Ekelimoen. :-). I år var det lagt inn en ekstra sløyfe på toppen av Høiås. Fikk tilbake litt krefter der, så kom vel inn som nr 4 i pulja. Totalt sett er jeg veldig fornøyd med rittet og formen føles bra. Da er det baren å krysse fingrene for at formen varer utover sesongen. Tiden ble 1:12:55. Det var ca 3 minutter etter vinneren. Pulsen ble målt til 172 i snitt.

Ingen kommentarer: