tirsdag, mai 29, 2012

Terrengsykkelrittet 2012 - Varmt!

 
Da var det endelig tid for rittet jeg har grugledet meg til en god stund :-).
Terrengsykkelrittet er slitsomt, langt, teknisk krevende, morsomt, og veldig varmt!
Det er helt klart at 2 runder i Østmarka med stekende sol, tar på krefter og psyke.

Jeg startet bevisst rolig, og holdt igjen på første runden.
Mulig dette også var årsaken til at jeg fikk til 2 perfekte svalestup over styret. Heldigvis med kun noen skrubbsår som resultat(og mindre selvtillit).
2. runden ble uansett knallhard, og varmen gjorde sitt til at jeg mistet topp tenning.
Man blir også rimelig alene på runde nr. 2. Heldigvis syklet jeg mye sammen med Marius fra HCK. Det hjalp mye at vi kunne pushe hverandre frem i løypa.

Take off
Ned for telling

Vi plukket nok også noen plasser på 2. runden hvor folk virkelig hadde fått det.
Motbakkene er ubarmhjertige og kan ta motet fra enhver syklist. Det er alltid en monsterbakke du har glemt!
Og nesten alle utforkjøringer skjer i steinur eller skikkelig ulent terreng, så eneste man kan gjøre er å tviholde i styret og håpe på det beste. ;-).

Kom i mål på 3:41:53, noe som var godt under hovedmålet på 4 timer.
Kunne sikkert ha syklet noe fortere på 2. runden, men som nevnt over, så mistet jeg litt av tenninga.
Spesielt i terrengpartiene kunne jeg nok kjørt noe hardere.
Sykkelen for anledningen var Breezer'n. Ikke umulig at fulldempa hadde gått litt fortere. Hvertfall vært mer behagelig. :-).

Snittpuls var 170.

Ingen kommentarer: