lørdag, mai 12, 2012

Ormtjernrittet 2012

Bilde tatt av Eventfotografene

Årets Ormtjernritt gikk i fint vårvær og med mange folk på startstreken.
For min del gikk starten greit og jeg var langt fremme.
Dessverre lå jeg fastlåst innerst mot veikanten, så før avkjøringa til Ormtjern, så var jeg en del plasser bak teten.
Som vanlig ble det kjørt hardt i bakken og lysløypa etter det. Jeg fikk halen på et stort felt og hadde mer enn nok med å henge på opp mot Tømmerlundene!
Plutselig fant rytteren 2 plasser foran meg at han ikke orket tempoet lenger, så da mistet jeg feltet.
Dette var like før toppen på Tømmerlundene.
Prøvde å kjøre hardt, men klarte ikke å ta innpå. Roet derfor litt og samlet litt krefter. De var tydeligvis slitne foran også, for tempoet ble roet kraftig ned, og jeg klarte å kjøre meg opp i de siste motbakkene før Kula. Deilig følelse!

På Ørveien ble det kjørt ganske bra og farta var rimelig høy. Men inn mot Holevannet dabbet det av, og ingen ville kjøre skikkelig. Resultatet var at enda fler kom opp før Brudemoen.

Inn mot Brudemoen var jeg blant de første, og vi var en liten gruppe som kom ut av terrenget med en liten luke. Dessverre fikk vi ikke til noe god kjøring, så feltet ble fort samlet igjen.

I år var det ny trasée i Erte, og vi syklet ned til Klepper, samme løype som for Grenserittet. Deretter gikk det opp bakken og forbi Bjørnstad. Alle hang fortsatt med, så de lå an til skikkelig massespurt.


I Kokkhaugbakken, gikk jeg "All In" og kjørte max for å få en luke. Fikk det mot toppen og måtte roe ned. Ble da forbikjørt av et par stk. Det smatt enda noen til forbi nede ved Vadet, og jeg orket ikke å motivere meg til å kjøre max. Safet plassen min inn til mål.
Ble vel nr 12 totalt.
Uansett veldig fornøyd med gjennomkjøringa, og formen ser ut til å være på plass.
Det er først og fremst i bratte motbakker jeg sliter. Men kroppsvekta får nok ta noe av skylda for det ;-).

Snittpuls var 172, så tok nok ut det meste uten å sprenge meg helt.
Maxpuls var målt til 191 i bakken opp mot Ormtjern.

Ingen kommentarer: